Herkkumaa juhlii Muumien 80-vuotisjuhlavuotta uudella Moomin-hillosarjalla – mukana vastuulliset refill-pakkaukset ensimmäistä kertaa Suomessa

Vuosi 2025 on Muumien 80-vuotisjuhlavuosi, ja kotimainen elintarvikeyhtiö Herkkumaa Oy juhlistaa tätä rakastettua merkkipaalua lanseeraamalla uuden Moomin-hillosarjan. Moomin-hilloissa yhdistyvät laadukas maku, visuaalisuus ja vastuullisuus. Hillosarja sisältää kolme suosikkimakua: mansikka-, omena- ja lettuhillo. Hillot ovat saatavilla näyttävissä 850 gramman painetuissa sangoissa sekä täysin uusissa 750 gramman refill-pakkauksissa, joita tuodaan nyt ensimmäistä kertaa kuluttajamarkkinoille Suomessa.

”Muumit ovat ikoninen osa suomalaista kulttuuria, ja 80-vuotisjuhlavuoden yhteistyö on meille kunnia-asia. Halusimme lanseerata juhlavuonna Moomin-hillosarjan, joka yhdistää vastuullisuuden, laadun ja tarinallisuuden. Refill-pakkaukset ovat askel kohti kestävämpää kuluttamista, ja haluamme innostaa suomalaisia kokeilemaan tätä uutta tapaa herkutella”, kertoo Herkkumaan toimitusjohtaja Atte Rekola.

Hillot sisältävät 50 % marjaa tai hedelmää, mikä tekee niistä herkullisen ja luonnollisen vaihtoehdon koko perheelle. Kaikkia pakkauksia koristavat Muumilaakson hahmot, jotka seikkailevat iloisesti painetuissa sangoissa ja tuovat ripauksen nostalgiaa ja iloa ruokapöytään. Refill-pakkaus on jo vakiintunut valinta Ruotsissa, ja Herkkumaa haluaa olla edelläkävijä vastuullisemmassa kuluttamisessa myös kotimaassa. Uudella pakkausmuodolla tähdätään muovijätteen vähentämiseen ja uudelleenkäytettävien pakkausten hyödyntämiseen arjessa.

”Kuluttajat odottavat yhä useammin vastuullisia ratkaisuja myös herkuissa, ja me Herkkumaalla haluamme vastata tähän tarpeeseen. Refill-pakkaukset tarjoavat mahdollisuuden vähentää muovijätettä arjessa, laadukkaasta mausta ja houkuttelevasta ulkoasusta tinkimättä”, Herkkumaan kaupallinen johtaja Jari Pursila toteaa.

Uudet Moomin-hillot saapuvat kauppoihin kesäkuun alussa. Lanseerausta tuetaan vahvalla myymälänäkyvyydellä, erityisesti näyttävillä ja värikkäillä display-telineillä sekä Moominteemaisilla myyntieräpahveilla, jotka herättävät huomiota ja houkuttelevat kuluttajia hyllyjen äärelle. Lisäksi Herkkumaa opastaa kuluttajia refill-pakkausten käyttöön pakkausmateriaaleissa sekä verkkosivujensa markkinointikampanjassa, jotta siirtyminen vastuullisempaan valintaan olisi mahdollisimman helppoa.

Uusimmat artikkelit

Herkkumaa
Evästeasetukset

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi. Evästeet tallennetaan selaimeesi ja ne auttavat meitä tunnistamaan sinut, kun palaat sivustolle. Ne myös auttavat tiimiämme ymmärtämään, mitkä verkkosivuston osat ovat sinulle mielenkiintoisia ja hyödyllisiä.